klik "follow" je..jgn bnyk tnye..!haha (+_+)"

Wednesday, June 20, 2012

puisi - haruslah...

papa...
saat begini adakah aku yang kau fikiri?
saat begini adakah aku yang kau kasihi?
dan saat begini adakah kau terkenangkan memori romantis yang pernah tercipta dulu?

papa...
haruslah kau tahu...
disaat ini apa yang aku fikir dan siapakah yang aku kasihi...

papa..
itu adalah kau..
yang tak pernah luput dalam ingatan..
malah dalam doa ku...

-aku-

Friday, December 16, 2011

gigi busuk..!patient takut dgn aku..?

al-kisahnye saya skng sudah bekerja..!! nurse nurul tau..!

bermula nye latihan saya bln 10..alhamdulillah skng da blh cmfirm..!ingt senang ke nk wat sume tu..bnyk dugaan..tp wat mse ni sy blum btul2 cmfirm lg..tggu miss lee blik dr out station(myb g china kot..) baru la blh dpt gaji bnyk2,,hahaa..!
mula2 msuk keje je...kne assist stu patient ni..ya allah..!!bosar nye lubang gigi die..!tp klakar lak aq tgk patient tu mengerang kengiluan..sbb kne drill kt gigi..tu la xjge gigi..tp tu kre ok..sbb xbusuk mcm de stu patient ni..lg truk..berkarat+busuk=xtau nk bg jawapan pe.. nurse len blh gelak tgk aq..pastu mse nk cabut gigi die..baek punya menahan bau blh plak..darah terpercik kne kt tgn..(adussss..)pe punya malang la aq tyme tu..

kadang2...dpt patient sporting..kdng2 dpt yg acik nk complain..!sakit hati benor.!bnyk lak cekadak...

tp kn arini...de stu patient cina ni..da smpi giliran die..aq pn pggl la nme die..smpi kt pntu surgery trus pth blik sbb nk terke***ng...doktor gelak je tgk aq..."dia tkut smpi terke***ng ble u pggl nme die.." kata doktor laaa..pastu ble da duk ats seat..skit xpndang mke aq..hahaaa..punya la cuak nk cabut gigi..!

itu la die...yg ari2 aq duk melayan kerenah patient..ikut kn cite mmg pnjang tp len ari la aq cite eh... :'P

p/s : harus lah cuci gigi (scalling) 6 bulan sekali...jgn da sakit bru nk jmpe doktor lak..

Sunday, October 23, 2011

opera mini..

tggl nk install je weh..!!!!
bestnye kalu de opera mini dlm phone...xyah la aq nk mngadap dpn laptop la...
asl nk open lptop kne berebut dlu..
asal nk open je nk basuh kain dlu..
asal nk open je..kne buat susu manje dlu..
asal nk open je kne pkir dlu...
PAYAH!

duit mne?mne nk cri?cri dlm poket?poket kosong?kosong sen.....

now!klik je kt phone blh da on9...xyah nk berebut cm kucing dgn cicak..
(hahhahahaaa..)

bunguk2 adq2 aq ni...
berebut smpi nk nangis...
berebut smpi nk tergelak..
berebut smpi nk marah...
(nasib xbaling lptop)

-Opera Mini-

Thursday, October 20, 2011

nak KERETA...!!

mula-mula nk bg salam...

assalammualaikum...

lpastu nk ckp...aq de cerita..berbunyi begini...

"hahhaaa..aq sengal..!"

eh xla..!bkn tu cite nye..baca yg kt bawah ni...

     saat dan ketika ni...betapa rse sempit sgt...bila dipikir dan dibayang kan..makin lama makin besar aq ni...adik2 aq yg len pn makin gemuk dan membesar..kete da la kcik..cbe bayang kn seat blakang 4org yg duduk..(sempit kan...?!)
so aq tergerak di hati...nk beli kete..kete kecik pn jdi la..yg penting blh gerak kemana je..like viva or kancil..its better for me..nk search kt mudah.my bkn men bnyk lak tu...xtau nk plih..da de yg berkenan..tp..ADUH! mahal la plak...(len kli je la ye)

skng ni nk fokus pd training dlu..after 3mounth..i search back to find the car...most imprtant to me laaa..skng ni pn tersangkut2 nk grak g kje..payah benor..!sometime make me stress...sometimes make me bored...now a lot thing i must know and study..about dental and how to setup that thing to use for surgery dental..afraid when i fail or do the wrong thing...sure kne mrah dgn doctor...tawakaltul!

i love you la...!
syg pd ku "ibarat cincin dijari"...

Monday, October 10, 2011

lovE itu c.i.n.t.a..???

Orlando A. Battista -
kelemahan terbesar dari sebahagian besar manusia adalah keengganan mereka untuk mengatakan pada orang lain betapa mereka mencintai, ketika mereka masih hidup.

kenneth koh -
bila kau ingin tahu seberapa banyak aku mencintai dan mengasihimu, hitunglah ombak.

nurul zilawanie h. -
rasa rindu itu tetap hadir selagi niat setia tersisip di hati.

manisnya cinta -
bercinta memang mudah, untuk dicinta juga memng mudah, tapi untuk dicintai oleh orang yang kita cintai memang sukar diperolehi

BEGITULAH SASTERA CINTA...

Sunday, August 21, 2011

sengal + comel + creative = K A M I

sengal..??sebab kitorang suke duk dpn camera then wat muka mnta kaki dan jgak tgn..
burok pn de...tapi smart..!!xsume org blh wat..korang blh ke..????
stakat senyum..baby kami pn blh..lalallaallaa~~
cbe wat cm gmbar di bwh..!



comel..!!bab nk wat muke comel snang je..sbb kitorang mmg da comel belaka..(tgh angkat bakul tutup pala..)
lalallalalalalaa..~~
serius..~mmg rmai yg ckp kitorg ni comel..xtipu laa..xbek bln pose menipu..
da la comel..baik lak tu..korang plak..?comel ke..?
comel eh..??tapi xsetanding kitorang...
(lg xblh nk bla..suka angkat bakul sndri..)
lalallalalalalaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa...!

comel kan..kitorang xtpu kn..??



dicampurkn jd KAMI..!!
amacam..?sengal x..?tu bru skit...
kitorg comel kn..jgn mnta no phone..!!
kitorang ni 'private'...bkn sombong..cme xterlayan..(bajet bintang besinar..jap!nk angkat bakul..)
lalalalalalalalalaaa.aa...~~~~

ini dia

   k   .  a    .    m   .    i   

 yg creative...


tiada magic...sume adalah benar2 belaka..tiada susuk mahupn botox..
sememangnya kami mmg comel belaka...
dari pada :

K   .   A   .   M   .   I


lalalalalalalalaaaa..~~ :'P
     

Saturday, August 20, 2011

Kad raya siap..!!

hari ini dan ketika ini..msih sempat saya menyiapkan kad raya..walaupun telah diberi WARNING oleh ayah..sbab tak tido lg..da la sahur susah nk bangun..!(kantoi kan diri sndri)
demi kengkawan semua..demi mengingatkan dan mngingati yg sering terlupa dan dilupakan..
maka ini la hasilnye utk merapatkan semula..mana yg terpisah atau pun mana yg jauh nun disana...
lalu tercipta lah kad raya hasil dr tgn saya iaitu 
CIK NURUL ZILAWANIE HASHMI EZA a.k.a wany_S N A P
bangganya diri ni plak kan..harap kalian terima ya.!!

naik kereta pergi istana budaya,
pergi bersama kawan sebaya,
umat islam sudah bersedia,
saya ucapkan SELAMAT HARI RAYA..!!

kantoi terawih tak khusyuk!


di sini la aku berterawih..di SURAU AS-SIDDIQIN yg telah diperbaharui wajahnye..smakin luas semakin cantik dan selesa..makin ramai yg berjemaah disini..alhamdulillah~
setiap tahun pasti akan solat terawih di sini walaupn bkn pd setiap hari..(al-maklum la de je cuti bulan merah)hehee.. :'P


 lihatlah..!kami berdua..terawih je tau..sntiasa senyum..smpai ke tazkirah pn kami sental skali..
setahun sekali la kata kn..semangat yg xblh bla..hahaa..terutama sekali cik Arijan Najihah yg sntiasa tertanya de lg x terawih..hahaa..!terawih smpai mnguap je yg die tau.. :'P
tapi kan yang xblh lupa..pasal de la mkcik ni(mkcik ni myb yg jaga surau bhagian pmpuan kot)..usha kita mcm nk halau je..(mana tak nye..muka cm bdak lg..xnmpk cm 21thn kn)disebab kn kita duk saf depan tu yg kne usha baek punye..ape yg penting kite dpt duk saf dpn..solat dgn khusyuk..!
cakap pasal khusyuk ni yg kelakar ni..!ingt kn kite sorang je perasan rupe nye cik Arijan Najihah pun nmpak jgak..citenye begini...masa tengah wat solat hajat berramai-ramai, de mkcik ni..orang sume da tahiyat akhir..tp mkcik ni still sujud...tiba-tiba rasa da cuak..yela!wat nye terjadi apa2..mana nk tau kan..entah2 mkcik tu pengsan ke..xpn tiba2 tertido ke..
after 1 minute..akhirnya mkcik tu pn bngun..trus lega gila rasanya..bila da bg salam kanan dan kiri, cik Arijan trus cerita kt kite..kantoi lah due2 solat xkhusyuk..!hahaaa..


kadang2 terserempak dgn cikgu2 sekolah menengah...seperti ustazah raba'ah, cikgu yuhaida, cikgu maria, cikgu raihan, cikgu masuzana dan yg lain2..

sesama la kita mngerjakan solat terawih bersama-sama selagi mampu...sebab kita belum tau thn dpn kita dpt berkumpul lg atau tak..rasa sempurna bila di bulan ramadhan..walaupn solat terawih yg kite wat de yg 'rongak'...hahaa..! :'P
Salam Ramadhan..!

Thursday, August 18, 2011

saya nak buat donat cantik??


DONUT KITA

dalam perancangan, begini la rupa donut sy nnt..!pelbagai warne dan rasa... rahsia dr ibu sy...donut yg pasti gebu dan sedap rasanya..
harga msih dlm perancangan...akan bermula selepas lebaran thn ini INSYAALLAH...
bg yg sdah merasa donut yg biasa sdah tau rupa dan rasanya..ALHAMDULILLAH dpt pujian yg baik2 belaka..cuma kali ini sy mahu anda rasa yg terbaru dr sy..bg yg belum, apa lagi yg di tunggu,,?!

klau nk order blh saje..!just send email to me at : 
nurulzilawanie@yahoo.com
sila sertakan :
nama
alamat
no. telefon

KAD RAYA SAYA..!

pernah kah anda semua terfikir bahawa betapa besarnya nikmat berpuasa di bulan ramadhan walaupun sesetangah kaum yg tidak dpt berpuasa penuh namun ttp pada hati dan iman utk menikmati bulan yg mulia..

30 hari kita berpuasa, sekelip mata tiba pula lebaran yg penuh dgn keriangan, kegembiraan, keceriaan dan warna-warni di pagi raya. namun terselit juga kesedihan setiap umat islam...
titisan airmata yang suci dipagi lebaran, ibarat sejernih air sungai syurga yg mengalir demi kemaafan dan keampunan yg memberi dan yg menerima..

penuh kenangan dan juga bnyk kisah yang tidak dpt dilupa kn pd bulan ramadhan ini..
celoteh kanak-kanak yg baru mula berpuasa..
yg remaja berlumba-lumba berpuasa penuh..
dewasa pula, sibuk dgn persediaan berbuka dan juga raya...
kalau yg sdah berumur pula, khusyuk dgn solat terawihnya...

itulah yg terjadi dlm bulan puasa disekeliling saya..
namun ia ttp memberi ruang pada sy utk mnghayati apa itu bulan ramadhan..
kerna kita tidak tahu tahun depan kita dpt berpuasa di bulan yg mulia lg atau tidak...



SELAMAT MENYAMBUT BULAN RAMADHAN YG MULIA
DAN
SELAMAT MENYAMBUT HARI RAYA AIDILFITRI MAAF ZAHIR DAN BATIN
DARI SAYA.....

edit by : wany_S N A P